تاریخچه باشگاه استقلال--بخش اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391
بازدید : 4925
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

 
تاریخچه باشگاه استقلال تهران

داستان باشگاه استقلال از آنجایی شروع می‌شود که تعدادی از دوچرخه سواران مطرح که دارای عناوین قهرمانی کشوری بودند، تصمیم گرفتند تا ۱ مرکز برای گرد همایی خود احداث کنند تا بتوانند در آنجا، در مورد مسایل مربوط به دوچرخه سواری تصمیم گیری کنند. این تعداد دوچرخه سوار که اغلب یا دانشجو بودند و یا نظامی، به علت علاقه به دوچرخه سواری، در سال ۱۳۲۳ این مرکز را با نام «دوچرخه سواران» راه اندازی کردند

 

 

بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از تأسیس باشگاه، و در سال ۱۳۲۴، یکی از باشگاه‌های مطرح آن زمان به اسم «تور»، که در عرصه ورزش فوتبال رقابت می‌کرد، مورد توجه باشگاه دوچرخه سواران قرار گرفت. باشگاه «تور» که توسط مرحوم «علی دانایی فرد» تشکیل و هدایت می‌شد، با توافقی که بین ایشان و باشگاه دوچرخه سواران انجام شد، قرار شد تا از آن پس باشگاه تور با نام دوچرخه سواران در عرصه‌ی رقابت‌ها شرکت کند.
مدتی از این موضوع گذشت که عده‌ای از مسئولین باشگاه تصمیم گرفتند که یک تیم مستقل برای باشگاه درست کنند و دیگر متکی به باشگاه تور نباشند؛ لذا پنج نفر از اعضاء باشگاه با نام‌های، «نواب (دوچرخه ساز) -میرزایی (نجار) -خشایی (نگهبان بانک) -خسروانی (نظامی) -جانان پور (کارمند تربیت بدنی) »، و با پیشنهاد، (پرویز عمواوغلو)، (که این پیشنهاد مورد توجه هیئت مدیره، خصوصاً علی دانایی فرد قرار گرفت)، یک تیم فوتبال را تشکیل دادند و هدایت آن را به مرحوم دانایی فرد سپردند، و تعدادی بازیکن از تیم‌های مختلف را جذب باشگاه کردند، که از آن جمله بازیکنانی ازتیم نادر همچون «مهندس جاویدان» را می‌توان نام برد.
تیم دوچرخه سواران در تاریخ « ۴ مهر ۱۳۲۴» (1945 میلادی)، در هیئت فوتبال استان تهران به ثبت رسید. و این تاریخ همواره به عنوان سالگرد تأسیس باشگاه هرساله جشن گرفته می‌شود.
بعد از گذشت مدت کوتاهی از تأسیس باشگاه، سایر رشته‌های ورزشی هم در این باشگاه تشکیل شدند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به والیبال، بسکتبال، کشتی، شنا، و... اشاره کرد. که همین عامل باعث شد تا طرز تفکر مردم نسبت به نام باشگاه، مورد توجه مسئولین قرار گیرد. آن‌ها اعتقاد داشتند باشگاهی که در رشته‌های مختلف فعالیت دارد نباید با اسم یک ورزش خاص یعنی (دوچرخه سواری)، فعالیت کند.
تا اینکه در سال « 1328 و 4 سال بعد از تأسیس باشگاه»، پرویز خسروانی رسماً امتیاز باشگاه رابه نام خود ثبت کرد و به همان دلیل ذکر شده وبا همفکری سایر اعضاء، اسم باشگاه به نام پرافتخار «تاج» تغییر پیدا کرد. این تیم در طول 29 سال در رقابت‌های مختلف آسیایی، کشوری، و استانی، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.
(از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قهرمانی این تیم در سال ۱۳۴۹ در جام باشگاه‌های آسیا اشاره کرد. از بازیکنان این تیم در آن رقابت‌ها می‌توان به بازیکنانی چون، ناصر حجازی، علی جباری، مهدی لواسانی، جواد الله وردی، کارو حق وردیان، مسعود معینی، غلام حسین مظلومی، عزت جان ملکی، جواد قراب، اکبر کارگرجم، علیرضا حاج قاسم، نصرالله عبدالهی، مهدی حاج محمد، عباس مژده‌ای، مسعود مژده‌ای و منصور پورحیدری، اشاره کرد. دو یار کمکی به نام‌های، غلام وفا خواه، ازتیم عقاب و محمود خوردبین از پرسپولیس، تیم تاج را همراهی کردند. سرمربی این تیم «رایکوف» از یوگسلاوی بود.)
 
اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، و سرنگونی رژیم پهلوی، این تیم دوباره تغییر نام داد و این بار هم با مشورت بازیکنان قدیمی مانند، کردنوری و جلالی، اسم تاج به اسم فراموش نشدنی و افتخار آفرین «استقلال» تغییر نام داد.

دوچرخه سواران دیروز، تاج روزگار بعد و استقلال امروز، همواره افتخارات خود را مدیون کسانی است که تمام عمر خود را صرف به ثمر رساندن و موفقیت این تیم کردند، از آن جمله می‌توان با افتخار نام مرحوم «علی دانایی فرد» را در گوش جامعه‌ی ورزش فریاد زد.

 

 




:: موضوعات مرتبط: باشگاه استقلال تهران , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچه باشگاه استقلال تهران , استقلال تهران , اخبار باشگاه استقلال تهران , تاریخچه باشگاه‌های ایران , فوتبال ایران و جهان , باشگاه استقلال , حواشی باشگاه استقلال , استقلالی‌ها , مربیان استقلال , بازیکنان قدیمی استقلال , عکس‌های قدیمی استقلال , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com