دلایل هنگ کردن رایانه و چگونگی رفع آن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1391
بازدید : 8941
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

هنگ کردن رایانه.
گاهی اوقات به دلایل مختلفی رایانه هنگ می‌کند. رایانه ممکن است به علت پر شدن فضای رم و استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های پر حجم و... هنگ کند، که هنگ گردن سیستم نیز درجه بندی خودش را دارد. یعنی ممکن است که رایانه هنگ کندو بعد از چند ثانیه دوباره به حالت عادی برگردد، و گاهی شدت هنگ به حدی است که هیچ راهی جز قطع کردن برق (خاموش کردن) سیستم ندارید.
در زیر چند روش ساده را توضیح می‌دهیم که کمک می‌کند رایانه را قبل از اینکه مجبور به خاموش کردن آن شوید، سیستم را به حالت عادی برگردانید:
1.       اگر در حال استفاده از سیستم بودید رایانه‌تان هنگ کرد، قبل از اینکه کاری را انجام دهید لازم است کمی صبر کنید شاید هنگ موقتی باشد و شما بتواند دوباره به کار خود ادامه دهید.
2.       اما اگر صبر کردید و جواب نداد، با استفاده از کلیدهای ترکیبی {ctrl+Alt+Delete}در ویندوز xp، و کلیدهای ترکیبی {Ctrl+Shift+Esc} در ویندوز هفت را فشار دهید تا برنامه‌ی (Task manager) اجرا شود. در پنجره‌ی باز شده به تب (Processes) بروید. حال اگر دلیل هنگ کردن سیستم برنامه یا بازی است که در حال اجرا داشتید، در این تب به دنبال آن بگردید. اگر دلیل هنگ شدن سیستم برای شما نا معلوم بود، در این تب به دنبال برنامه‌ای بگردید که بیشترین مقدار از منابع سیستم را استفاده می‌کند. این برنامه‌ها که باعث هنگ می‌شوند معمولاً روی 100 درصد اجرا می‌شوند. بعد از پیدا کردن برنامه‌ی مورد نظر، روی آن کلیک راست کنید و در کادر باز شده روی End task کلیک کنید تا برنامه متوقف شود.
3.       اگر راه دوم هم جواب نداد، سیستم را (Restart) کنید. ولی بعضی مواقع سیستم به حدی هنگ می‌کند که موس شما هم از کار افتاده و قادر به ریست کردن از طریق منوی استارت نیستید که باید کلید (Restart) روی کیس را فشار دهید.
4.       اگر دکمه‌های روی کیس هم غیر فعال باشند، ولی صفحه کلید شما فعال باشد. در این حالت با استفاده از کلیدهای ترکیبی{Alt+U+R}کامپیوتر را خاموش و سپس آن را دوباره راه اندازی کنید.
5.       چنانچه هیچ کرم از روش‌های بالا جواب نداد، شما راه آخر را که حتماً جواب می‌دهد را استفاده کنید، و آن هم خاموش کردن رایانه از قطع برق آن است. می‌توانید آن را از پریز برق بکشید و بعد از وصل کردن مجدد، دوباره سیستم را راه اندازی کنید.
شما بعداً از اینکه رایانه را به حالت عادی برگرداندید باید حتماً علت هنگ کردن سیستم را پیدا کنید و آن را رفع منید تا دوباره با این مشکل برخورد نکنید.
 
 
منبع:ضمیمه‌ی دانش روزنامه‌ی اطلاعات (با کمی تغییرات)
نویسنده: پی سی اید



:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , Excel , ,
:: برچسب‌ها: دلایل هنگ کردن سیستم , رفع مشکل هنگ , چرا سیستم هنگ میکند , خلاصی از هنگ سیستم , آموزش ویندوز هفت , ترفن های ویندوز , رفع مشکلات ویندوز , هنگ کردن رایانه , شناسایی مشکلات ویندوز , آنالیز ویندوز , رفع مشکل هنگ ویندوز , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com