آموزش استفاده از word pad در ویندوز هفت- بخش اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391
بازدید : 24953
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

آموزش استفاده از word pad در ویندوز هفت
 
برای دسترسی به word bad می‌توانید به start menu مراجعه کرده و در مسیر All programs و سپس Accessories آن را یافته و اجرا کنید. البته روش ساده‌تر این است که اسم آن را در کادر جستجوی ویندوز تایپ کنید و بعد از نمایان شدن روی آن کلید کنید تا برنامه اجرا شود.
بعد از اینکه برنامه اجرا شد، اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند محیط کاری آن است که تا حدودی مشابه نرم افزار word 2007 می‌باشد. البته امکانات word pad زیاد نیست و جوابگوی تایپست های حرفه‌ای نمی‌باشد ولی برای کارهای معمولی می‌تواند به شما کمک کند. همچنین اگر از یک سیستم قدیمی استفاده می‌کنید یا اینکه سیستم شما توانایی اجرای نرم افزار office را ندارد، بهترین گزینه برای تایپ‌های روزانه، همین word pad ویندوز هفت می‌باشد که در ادامه با جزییات آن بیشتر آشنا خواهید شد:
1.      برنامه word pad دارای دو تب می‌باشد تب Home که ابزارهای اصلی را برای ویرایش متن در اختیار شما قرار می‌دهد و مبحث اصلی این آموزش می‌باشد و دیگری تب View که امکاناتی برای تنظیم نحوه نمایش پنجره، بزرگنمایی، کوچک نمایی، فعال و غیر فعال کردن خط کش و... در اختیار شما قرار می‌دهد.
2.      همانند word 2007 و 2010، منوی file این برنامه با کلیک روی آیکون آن در قسمت بال و سمت چپ پنجره نمایان می‌شود. این منو شامل گزینه‌هایی برای باز کردن پنجره جدید (New)، وارد کرد فایل‌های متنی (Open)، ذخیره پروژه (Save)، ذخیره با فرمت های موجود (Save as)، پرینت (Print)، ارسال به ایمیل (Send in e-mail)، و در نهایت گزینه Exit برای خروج از برنامه می‌باشد.
3.      گزینه‌های موجود در تب Home: همان طور که گفتیم ابزار اصلی برای ویرایش متن، در سربرگ Home قرار دارند که در زیر به مهم‌ترین این ابزارها اشاره می‌کنیم:
·         کادر font: این کادر شامل گزینه‌هایی برای تغییر فونت و اندازه آن، تعیین رنگ قلم، گزینه‌هایی برای ضخیم کردن و متمایل کردن متن، کشیدن خط زیر متن، بالا نویسی (حالت توان) و پایین نویسی، بزرگی و کوچکی حروف (انگلیسی)، گزینه‌ای برای مشخص کردن قسمتی از متن با رنگ دلخواه توسط ماژیک می‌باشد.
·         کادر paragraph: این کادر هم برای چینش متن در صفحه و پاراگراف بندی متن مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با گزینه‌های موجود متن را در حالت راست نویس و چپ نویس قرار دهید. در اینجا با کلیک روی گزینه Line spacing می‌توانید فاصله خطوط و پاراگراف‌ها با یکدیگر را تغییر دهید. این گزینه به طور پیش فرض روی 1.15تنظیم شده است و شما می‌توانید با توجه به اندازه‌های موجود، فاصله دلخواه را انتخاب کنید همچنین اگر بخواهید بین پاراگراف‌ها فاصله بیشتری ایجاد شود، گزینه Add 10pt… را در حالت انتخاب قرار دهید. با انتخاب گزینه start a list می‌توانید به ابتدای متن خود شماره یا علائم موجود را اضافه کنید. با انتخاب آیکون پاراگراف کادری ظاهر می‌شود که می‌توانید به صورت دستی اندازه و فاصله پاراگراف، میزان تورفتگی (first line) و اندازه حاشیه از سمت چپ و راست را تعیین کنید. همچنین از طریق منوی کشویی Alignment می‌توانید نحوه چینش پاراگراف‌ها را تعیین کنید.
·         در کادر clipboard نیز گزینه‌هایی برای برش متن، کپی متن و چسباندن متن یا تصاویر کپی شده استفاده کنید.
·         همچنین با استفاده از کادر Insert این امکان را دارید که تصاویر مورد نظر خود را به صفحه اضافه کنید یا اینکه با استفاده از گزینه‌های موجود مثل Date and time تاریخ دلخواه را وارد کرده و یا اینکه برنامه paint را برای اضافه کردن نقاشی و ... فرا خوانی کنید. در این کادر با استفاده از Insert object می‌توانید صفحه ویرایش شده خود را در برنامه‌های مرتبط که روی سیستم شما نصب است باز کنید. در این پنجره با انتخاب create New کادری باز می‌شود که لیست نرم افزارها را به شما نمایش می‌دهد و کافی ست روی برنامه دلخواه کلیک کرده و ok را بزنید. همچنین اگر گزینه Create from file را انتخاب کنید کادر کوچکی ظاهر می‌شود که شما می‌توانید آدرس برنامه مورد نظر را در آن تایپ کرده و یا با استفاده از دکمه Browse، به محل نصب برنامه دلخواه رفته و آن را به word pad معرفی کنید. با فعال کردن تیک Display As Icon در سمت راست پنجره، آیکون برنامه انتخابی شما نمایش داده می‌شود.
 
4.      ذخیره متن در word pad: این برنامه علاوه بر فرمت‌هایی مثل TXT، RTF، XML و...، از فرمت های ورد 2003،2007 و 2010 مثل «.Doc»، «Docx.» نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید متن خود را با این فرمت ها ذخیره کنید یا اینکه فایل‌هایی با فرمت های مذکور را به محیط Word pad وارد کرده و آن‌ها را ویرایش کنید.    

 نویسنده: ناصری

منبع: پی سی اید

http://pcaid.ir

 




:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , آموزش آفیس , word , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ویندوز هفت , آموزش برنامه های ویندوز7 , آموزش word pad در ویندوز هفت , روش استفاده از word pad , ترفندهای ویندوز , آموزش ورد , word , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
مهدی در تاریخ : 1396/1/24/4 - - گفته است :
سلام


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 147
بازدید هفته : 2234
بازدید ماه : 6314
بازدید کل : 558077
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com