ابزارهای فتوشاپ - دسته روتوش و ترمیم-بخش اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391
بازدید : 6024
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

ابزارهای فتوشاپ - دسته روتوش و ترمیم-بخش اول
اولین ابزار از مجموعه ابزارهای روتوش و ویرایش، ابزارهای ترمیم و روتوش تصویر می‌باشند که در زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید.
Ø      Spot Healing Brush Tool :این ابزار برای ترمیم بخش‌های آسیب دیده یا اضافی تصویر به صورت خودکار، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از این ابزار کافی ست آن را انتخاب کرده و موس را روی قسمت مورد نظر بکشید تا پس از برداشتن موس، قسمت مورد نظر ترمیم شود. این ترمیم با استفاده از کپی برداری از پیکسل‌های همسایه صورت می‌گیرد. در زیر نکاتی را برای استفاده از این ابزار یادآور می‌شویم: 1- از این ابزار برای ترمیم قسمت‌های کوچک و ریز عکس استفاده کنید چرا که در صورت استفاده از آن برای قسمت‌های بزرگ، باعث عدم اصلاح و به هم ریختگی پیکسل‌ها خواهد شد. مثلاً این ابزار برای برطرف کردن آثار جوش، کک و مک و...(برای روتوش) و اصلاح ترک یا خم شدگی عکس‌های اسکن شده و ... (برای ترمیم و ویرایش)، می‌تواند گزینه مناسبی باشد هر چند با یاد گرفتن ابزارهای بعدی این مجموعه، کمتر به این ابزار فکر خواهید کرد 2- در حین استفاده سعی کنید با توجه به شرایط تصویر، اندازه سر قلم (به راش) را تنظیم کنید. برای این کار کافی ست کلید shiftرا نگه دارید و هم‌زمان از کلید[برای بزرگ کردن و از کلید ]برای کوچک کردن آن استفاده کنید یا اینکه موقع فعال بودن ابزار، روی تصویر کلیک راست کنید، اکنون با استفاده از گزینه‌های موجود می‌توانید علاوه بر اندازه سر قلم، میزان زبری، نرمی یا درجه انحنای آن را تنظیم کنید 3- این ابزار نیاز به نمونه گیری ندارد و به طور خودکار عمل می‌کند.
Ø      Healing Brush Tool : این ابزار تقریباً کار ابزار قبلی را انجام می‌دهد با این تفاوت که در این ابزار، نمونه گیری به صورت دستی انجام می‌گیرد ولی در ابزار قبلی این کار به صورت خودکار انجام می‌شد. این ابزار نیز ویژگی‌های خاص خود را دارد. مثلاً شما می‌توانید به دلخواه خود از یک محدوده از تصویر نمونه تهیه کنید و آن را در مکان دیگر اعمال کنید در حالی که در ابزار قبلی، فقط پیکسل‌های همسایه می‌توانستند در قسمت مورد نظر کپی شوند.
برای استفاده از این ابزار باید همانند سایر ابزارها آن را در جعبه ابزار انتخاب کرده، سپس برای نمونه گیری کلید ALT را نگه دارید و با استفاده از موس در قسمت مورد نظر که سالم است و قصد نمونه گیری از آنجا را دارید کلیک کنید و در نهایت کلید Alt را رها کنید. اکنون به قسمت آسیب دیده بروید و موس را روی آن بکشید تا پیکسل‌های نمونه گیری شده جای مسیر موس را پر کنند. بقیه شرایطی که در مورد قبل عنوان شد را در این ابزار هم در نظر بگیرید مثل تنظیم سر قلم و ...
ادامه آموزش را در بخش دوم بخوانید....



:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش فتوشاپ , ابزار های روتوش , معرفی جعبه ابزار , روش استفاده از ابزارهای فتوشاپ , ابزار های طراحی , ترفند فتوشاپ ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 112
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 928
بازدید ماه : 7578
بازدید کل : 559341
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com