راهنمای حذف یکی از ویندوزهای نصب شده روی سیستم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 6 خرداد 1391
بازدید : 11534
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

راهنمای حذف یکی از ویندوزهای نصب شده روی سیستم
اگر شما هم از چند سیستم عامل روی یک سیستم استفاده می‌کنید، احتمالاً با مشکلاتی برای حذف آن‌ها مواجه شده‌اید. مثلاً ویندوز اجازه فرمت کردن درایو ویندوز مورد نظر را به صورت دستی نمی‌دهد و ... ما در زیر فرض را بر این گذاشته‌ایم که شما ویندوز xp را در کنار ویندوز هفت نصب کرده‌اید و اکنون می‌خواهید یکی از این دو را حذف کنید.
همان طور که میدانید بهترین راه برای حذف یک سیستم عامل، استفاده از سی دی یا DVD آن می‌باشد. به این صورت که سیستم را توسط دی وی دی ویندوز بوت می‌کنید سپس وارد محیط نصب می‌شوید و در آنجا می‌توانید درایوی که سیستم عامل مورد نظر را نصب کرده‌اید را با زدن دکمه format حذف کنید؛ و در ادامه بدون هیچ کار اضافه‌ای سیستم را ری ستارت کرده و وارد محیط ویندوز خود شوید.
1.       اما اگر به CD/DVD ویندوز دسترسی نداشتید چه کار باید بکنید؟ برای این کار نیز راه حل وجود دارد، به این صورت که ابتدا وارد ویندوزی که نمی‌خواهید حذف کنید شوید. یعنی اگر ویندوز xp را بخواهید حذف کنید باید وارد ویندوز هفت شوید، سپس روی my computer کلیک راست کرده و properties را انتخاب کنید. حال روی گزینه Advanced setting کلیک کرده و start and recovery را انتخاب کنید. اکنون در آنجا روی گزینه Edit کلیک کنید. حال در قسمت زیرین operation system می‌توانید عبارت مربوط به ویندوزی که قصد حذف آن را دارید پاک کنید. بعد از انجام این کار می‌توانید درایوی که ویندوز در آن نصب است را به صورت دستی فرمت کنید.
2.       روش دیگر برای دسترسی به مسیر فوق و پاک سازی بوت، به این صورت است که ابتدا به کنترل پانل رفته و گزینه     system  را انتخاب کنید. در کادر ظاهر شده از گزینه‌های موجود Advanced را انتخاب کرده و روی سومین setting کلیک کنید. مشاهده می‌کنید که کادری ظاهر می‌شود که شما باید در این کادر نیز Edite را انتخاب کنید و مثل روش قبلی در قسمت operating system می‌توانید متن مربوط به ویندوز مورد نظر را حذف کنید؛ و در نهایت به درایو ویندوزی که می‌خواهید حذف شود رفته و روی آن کلیک راست کرده سپس گزینه format را انتخاب کنید تا محتویات درایو پاک شود.
 
گروه پی سی اید



:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ویندوزهفت , ترفندهای ویندوز , حذف ویندوز , راهنمای حذف یکی از دو ویندوز , نصب ویندوز جدید ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 178
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 994
بازدید ماه : 7644
بازدید کل : 559407
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com