تغییر محل نصب نرم افزارها در ویندوز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 6 خرداد 1391
بازدید : 6488
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

تغییر محل نصب نرم افزارها در ویندوز
اگر شما برنامه‌ای را روی ویندوز نصب کنید، آن برنامه به طور پیش فرض در درایوی که ویندوز در آن نصب شده است، یعنی در مسیر C:\Program Files\ ذخیره می‌شود که همین عامل به مرور زمان باعث حجیم شدن درایو ویندوز شده و در نتیجه سرعت و عملکرد سیستم را به طور چشم گیری پایین می‌آورد. البته بیشتر نرم افزارها و بازی‌ها این اختیار را به شما می‌دهند که در حین نصب برنامه به صورت دستی محل ذخیره را به دلخواه خودتان تغییر دهید. اما اگر جزء آن دسته از کاربران هستید که مدام نرم افزارها و بازی‌های مختلفی را نصب می‌کنید، این کار ممکن است علاوه بر گرفتن مقداری از زمان شما، خستگی و آزردگی نیز برای شما به همراه داشته باشد. اما زیاد نگران نباشید! چرا که روشی را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم تا یک‌بار برای همیشه آدرس دلخواهی را به ویندوز معرفی کنید تا از این پس تمام برنامه‌ها به طور پیش فرض در آنجا ذخیره شوند:
برای این کار کلید ترکیبی Win + R (منظور از Win، کلیدی است که مابین Alt و ctrl با آیکون windows مشخص شده است)، را نگه دارید و عبارت regidet را در کادر آن تایپ کرده و ok نمایید تا وارد رجیستری ویندوز شوید. اکنون آدرس زیر را دنبال کنید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
بعد از اینکه روی CurrentVersion کلیک کردید، در پنجره سمت راست به دنبال کلید program file dirبگردید و روی آن کلیک کنید. اکنون به طور دقیق مسیر دلخواه را به آن معرفی کرده و در پایان OK کنید. حال از رجیستری خارج شوید و سیستم را برای اعمال تغییرات Restart کنید.
نکته:توجه داشته باشید که ممکن است بعد از انجام تغییرات فوق، نرم افزارهایی که قبلا نصب شده اند دچار مشکل شوند و باید دوباره آنها را نصب کنید یا اگر برای تان مقدور نبود دوباره تنظیمات را به حالت قبل برگردانید یعنی آدرسی که در رجیستری وارد کرده اید را به مسیر قبلی تغییر دهید.  



:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ویندوز , آموزشXP , ترفند , آموزش رجیستری , ترفندهای رجیستری , تغییر دادن محل نصب برنامه ها , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 272
بازدید دیروز : 147
بازدید هفته : 2446
بازدید ماه : 6526
بازدید کل : 558289
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com