معرفی کامل پانل Brush در فتوشاپ-بخش اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 11 بهمن 1392
بازدید : 5886
نویسنده : وب سایت پی سی اید

معرفی کامل پانل Brush در فتوشاپ-بخش اول

 

یکی از مهم‌ترین ابزارهای فتوشاپ، ابزار Brush یا به قول خودمان «قلم مو» می‌باشد. حال فراگیری اصول کار با این ابزار، می‌تواند تأثیر بسزایی در موفقیت شما برای ایجاد کارهای خلاقانه داشته باشد.

با اینکه قبلاً در مورد ابزار Brush قبلاً توضیح داده‌ایم، اما این بار می‌خواهیم شما را با تمام ویژگی‌های پانل Brush و نحوه تنظیمات آن آشنا کنیم.

همانند سایر پانل ها، برای دسترسی به پانل Brush، باید به منوی Window مراجعه کرده و این گزینه را انتخاب کنید. اکنون پنجره‌ای مشابه آنچه در تصویر زیر می‌بینید، ظاهر می‌شود.(تصویر1)

تصویر1

   فتوشاپ-براش                    

حال با توجه به تصویر فوق، به معرفی اجزاء پانل براش می‌پردازیم:

بخش اول: معرفی محیط Brush Tip Shape

1-       همان طور که ملاحظه می‌کنید، کادر بزرگی که در تصویر با شماره 1 نشان داده شده است، جهت نمایش و انتخاب براش‌ها می‌باشد. با کلیک روی هر کدام از براش‌ها، می‌توانید تنظیمات آن را انجام دهید که در ادامه توضیح می‌دهیم.

2-       با استفاده از نوار لغزنده‌ی «Size» که در تصویر با عدد 2 نمایش داده شده است، می‌توانید اندازه سر قلم (براش) را تنظیم نمایید.

3-       در پایین نوار لغزنده، دو گزینه با نام «Flip X» و «Flip Y» قرار گرفته است ( با شماره3 در تصویر مشخص شده است). که از این دو گزینه برای برعکس کردن براش به حالت آیینه‌ای و به دو صورت افقی یا عمودی، استفاده می‌شود.

4-       گزینه‌ای که با عدد 4 نمایش داده شده است، جهت چرخش زاویه براش مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از این گزینه، می‌توانید با استفاده از موس و چرخاندن اهرم‌های موجود روی دایره در جهت‌های مختلف، زاویه مورد نظر را تنظیم کنید و یا اینکه مقادیر مورد نظر را در کادر «Angle» و «Roundness» وارد نمایید.

5-       از نوار لغزنده‌ی «Hardness» برای تنظیم نرمی و سختی نوک قلم مو (براش) استفاده می‌شود.

6-        همچنین می‌توانید از نوار لغزنده «Spacing» می‌توانید برای تعیین فاصله براش (پر پشت یا کم پشت) در هنگام ترسیم آن روی تصویر تعیین کنید.

7-       در پایین پانل نیز کادری که با عدد 7 نمایش داده شده است قرار دارد که برای نمایش نتیجه تنظیمات اعمال شده روی براش به کار می‌رود.

8-       همچنین  سه آیکون (در نسخه‌های Cs5 به بعد)و در نسخه‌های پایین تر، دو آیکون در نوار پایین پانل براش قرار دارد.

 اگر تنظیمات شما و تغییراتی که روی براش مورد نظرتان اعمال کرده‌اید، نهایی است، می‌توانید آن را به عنوان یک براش مستقل ذخیره نمایید که برای این کار کافی است روی آیکون «Create new brush» کلیک نمایید. در نسخه‌های قدیمی تر فتوشاپ، آیکون سطل آشغال نیز وجود دارد که برای حذف (Delete) براش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما در نسخه‌های جدید، آیکون سومی اضافه شده است که برای نمایش یا عدم نمایش کادری که با انتخاب براش‌های زاویه‌دار، در گوشه بالای محیط فتوشاپ قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. یعنی اگر روی براش‌هایی که شبیه ماژیک یا فرچه قلم مو هستند کلیک کنید، یک کادر در محیط فتوشاپ ظاهر می‌شود که برای پیش نمایش این نوع براش‌ها در هنگام تنظیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون جهت نمایش یا عدم نمایش این کادر، می‌توانید از این آیکون کمک بگیرید.

نکته: این سه گزینه مربوط به محیط اصلی پانل Brush می‌باشد و با تغییر در گزینه‌های سمت راست، باز هم مشاهده می‌شوند.

بخش دوم: معرفی گزینه‌های Shape Dynamics

این گزینه نیز برای به راش‌های خاص فعال می‌شود. جهت تغییر و اعمال تنظیمات شکل دینامیکی به راش، تیک این گزینه را فعال کرده و متناسب با به راش خود، تنظیمات را در کادر سمت راست تغییر دهید. در ادامه مهم‌ترین گزینه‌ها را با توجه به تصویر زیر توضیح می‌دهیم:

تصویر2

 فتوشاپ-براش

1-       Size jitter: تغییر در میزان آشفتگی براش به کار می‌رود؛ به نحوی که به نسبت تغییر در مقدار این گزینه، قسمت‌هایی از براش کوچک و قسمت‌هایی بزرگ‌تر اعمال می‌شود.

2-       Control: از گزینه‌های موجود در این کادر، که سه بار در کادر تکرار شده است، برای کنترل آشفتگی براش‌ها، در زاویه و یا گردی نوک براش استفاده می‌شود.

3-       Minimum Diameter: با توجه به گزینه قبلی، اگر می‌خواهید اندازه براش از حدی که مد نظرتان است کوچک‌تر نشود، مقدار این گزینه را تغییر دهید. در گزینه قبلی براش کوچک و بزرگ می‌شود که با تغییر در این گزینه، می‌توانید اندازه کوچک‌ترین براش را تعیین کنید تا از آن حد کوچک‌تر نشود

4-       Tilt scale: اگر در کادر Control گزینه «Pen tilt» را انتخاب کنید، این گزینه فعال می‌شود که میزان اریب شدن و یا راست شدن براش را تعیین می‌کند. (فقط در بعضی از براش‌ها کاربرد دارد)

5-       Roundness jitter:  جهت تعیین میزان گرد بودن نوک براش از این لغزنده استفاده نمایید.

6-       Minimum Roundness: این گزینه مشابه گزینه شماره 2 می‌باشد با این تفاوت که کوچک‌ترین حد میزان گردی نوک براش را تعیین می‌کند.

7-       از دو گزینه «Flip X jitter » و « Flip Y jitter » برای نمایش براش به صورت معکوس و بازتاب شده، در جهت عمودی یا افقی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

8-       Brush Projection: به براش شما حالت موج می‌دهد که برخی از قسمت‌ها به صورت وارونه و برخی اریب و قسمت‌هایی نیز متمایل می‌شوند.(در نسخه‌های جدید فتوشاپ)

 

پایان بخش اول

 


 

 

توجه: لطفاً در صورت استفاده از مطالب و آموزش‌های این وبلاگ، منبع را با مشخصات زیر ذکر نمایید...با تشکر

نویسنده: ناصری

منبع: وبلاگ پی سی‌اید




:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , آموزش نرم افزار فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش پانل Brush , روش استفاده از Brush , استفاده از براش در فتوشاپ , آموزش فتوشاپ , آموزش کامل پانل Brush , آموزش پیشرفته فتوشاپ , آموزش جدید فتوشاپ , ترفندهای جدید فتوشاپ , پانل براش , پانل براش در فتوشاپ , آموزش براش , روش استفاده حرفه ای براش , ایجاد براش , ذخیره براش , ساخت brush در فتوشاپ , Photoshop cc , photoshop cs6 , Panel brush , آموزش فارسی فتوشاپ cc , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 343
بازدید دیروز : 337
بازدید هفته : 1499
بازدید ماه : 8622
بازدید کل : 552012
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com