انتخاب محدوده‌ای از تصویر، بر اساس رنگ در فتوشاپ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 4 بهمن 1392
بازدید : 5495
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

انتخاب محدوده‌ای از تصویر، بر اساس رنگ در فتوشاپ

همان طور که قبلاً هم ذکر کرده‌ایم، استفاده از ابزارها و ترفندهای انتخاب محدوده تصاویر در فتوشاپ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این آموزش می‌خواهیم ابزار دیگری را با نام «Color Range» برای انتخاب کردن محدوده‌ای از تصویر، بر اساس رنگ آن محدوده،  به شما آموزش دهیم.

پس در ادامه با ما همراه شوید

 

مرحله اول: تصویر مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید.)تصویر1)

تصویر1

                       

نکته: دقت کنید که بهتر است از این روش برای انتخاب محدوده‌هایی استفاده شود که تفاوت رنگ بیشتری با محدوده‌های دیگر تصویر داشته باشد. در این صورت، درصد خطا کمتر می‌شود. هرچند در غیر این صورت نیز می‌شود نتیجه خوبی گرفت البته با تلاش بیشتر.

 

مرحله دوم: به منوی «Select» بروید و گزینه «Color Range» را انتخاب کنید.

تصویر2

 

مرحله سوم: اکنون پنجره‌ای با نام Color Range باز شده است که با توجه به تصویر زیر، به معرفی اجزاء آن می‌پردازیم.

تصویر3

 

 

شماره1: گزینه‌ای که با عدد یک نشان داده‌ایم، کادر select است. اگر روی فلش کنار کادر کلیک کنید، لیستی باز می‌شود که رنگ‌های اصلی را می‌توانید در آن ببینید. مثلاً اگر محدوده‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید به رنگ قرمز است، کافی است رنگ قرمز را از این لیست انتخاب کنید.

اما اگر می‌خواهید رنگ محدوده مورد نظر را با ابزار نمونه گیر و کلیک روی آن محدوده انتخاب کنید، باید گزینه پیش‌فرض، یعنی «Sampled colors» را انتخاب کرده باشید.

تصویر4

 

شماره2: اگر تیک گزینه «Localized color clusters» را فعال کنید، نوار لغزنده «Range» نیز فعال می‌شود. کار این نوار لغزنده، محدود کردن ناحیه انتخابی است که با قطره نمونه گیر روی آن کلیک کرده‌اید. یعنی اگر شما با نمونه گیر در وسط محدوده مورد نظر کلیک کنید، و این نوار لغزنده را به طرف انتها بکشید، محدوده انتخابی تا قسمتی که وسط تصویر محدود می‌شود و فقط آن نقطه انتخاب می‌شود.

 

شماره3: مهم‌ترین گزینه‌ی ‌این پنجره، همین گزینه «Fuzziness» می‌باشد که شما می‌توانید با کمک نوار لغزنده آن، محدوده انتخابی خود را دقیق‌تر به حالت انتخاب در آورید. هرچه مقدار این گزینه بیشتر باشد، درصد انتخاب پیکسل‌های همسایه هم بیشتر می‌شود.

 

شماره4: در سمت راست کادر، ابزارهای قطره‌چکان را ملاحظه می‌کنید. با کمک «قطره چکان مثبت»، می‌توانید ناحیه انتخابی را افزایش دهید. همچنین «قطره چکان منفی» عکس این عمل را انجام می‌دهد. یعنی اگر پس از انتخاب این ابزار، روی ناحیه‌ای از تصویر که انتخاب شده است کلیک کنید، آن ناحیه از محدوده انتخاب‌شده خارج می‌شود.

همچنین قطره‌چکانی که هیچ  علامتی ندارد، برای انتخاب نواحی مختلف تصویر به کار می‌رود که تفاوت این گزینه با دو گزینه قبلی این است که در صورتی که روی نقطه‌ای از تصویر کلیک کنید، همان نقطه انتخاب می‌شود و اگر مجدداً روی قسمت دیگری کلیک کنید، محدوده قبلی از حالت انتخاب خارج می‌شود.

 

شماره5: همان طور که می‌دانید، از گزینه «Invert» برای معکوس کردن ناحیه انتخابی استفاده می‌شود.

 

شماره6: در پایین کادر نمایش، دو گزینه وجود دارد که با کلیک روی این گزینه‌ها می‌توانید نحوه نمایش تصویر را به صورت اصلی (Image) یا بر اساس ناحیه انتخابی (Selection) ببینید. یعنی ناحیه‌ای که به حالت انتخاب در می‌آید به رنگ روشن و مابقی تیره می‌شود.

شماره7: در انتهای کارد، گزینه‌ای با لیست باز شو قرار دارد با نام «Selection Preview»، که حالت‌های پیش‌نمایش تصویر در محیط فتوشاپ را تعیین می‌کند. این گزینه برای زمانی مناسب است که بخواهید هنگام انتخاب با قطره‌چکان، به جای کلیک روی تصویر نمایش داخل پنجره color range، روی تصویر اصلی در محیط فتوشاپ کلیک کنید و ...

تصویر5

 

 

 


 

توجه: لطفاً در صورت استفاده مطالب و آموزش‌های این وبلاگ، منبع را نیز ذکر نمایید...با تشکر

نویسنده: ناصری

منبع: پی سی‌اید http://pcaid.ir

ایمیل: Pcaid.ir@gmail.com




:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , ابزار فتوشاپ , آموزش نرم افزار فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش فتوشاپ , انتخاب محدوده در فتوشاپ , انتخاب بر اساس رنگ در فتوشاپ , آموزش روش انتخاب در فتوشاپ , آموزش منوی select , گزینه ‌های select , آموزش استفاده از Color Range , Color Range , pjotoshop , Color Range در فتوشاپ , ترفند فتوشاپ cc , آموزش جدید فتوشاپ , ترفندهای جدید فتوشاپ , photoshop cc , photoshop cs6 ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 166
بازدید دیروز : 802
بازدید هفته : 968
بازدید ماه : 7618
بازدید کل : 559381
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com