اصلاح تصاویر تار در فتوشاپ cc – بخش اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 10 آبان 1392
بازدید : 5098
نویسنده : وب سایت پی سی اید

اصلاح تصاویر تار در فتوشاپ cc – بخش اول

امروزه که عکس‌برداری با تلفن همراه و دوربین‌های دیجیتالی به یک کار عادی و روزمره برای همه ما تبدیل شده است، طبیعتاً عکس‌هایی که بر اثر لغزش دست در هنگام عکس‌برداری تار شده‌اند و یا عکس‌هایی که بر اثر زوم بیش از حد مبهم هستند هم در هارددیسک ما وجود دارند. اکنون می‌توانید تا حدودی با استفاده قابلیت جدید Photoshop cc آن‌ها را اصلاح کنید. برای این کار ما آموزشی را در سه بخش تقدیمتان می‌کنیم امیدوارم بپسندید

 

این قابلیت که shaker Reduction نام دارد، به طور پیش‌فرض بر روی نسخه جدید فتوشاپ، یعنی Photoshop cc نصب و فعال است ولی برای سایر نسخه‌ها باید پلاگین آن را دانلود و نصب کنید.

برای استفاده از این قابلیت، مراحل زیر را دنبال نمایید:

مرحله اول: ابتدا تصویر مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید. این تصویر می‌تواند یک تصویر تار که بر اثر لغزش لنز دوربین مبهم شده است باشد یا اینکه یک تصویر زوم شده که پیکسل‌های آن کم شده‌اند باشد و ...

مرحله دوم: اکنون اگر می‌خواهید فقط یک قسمت خاص از تصویر را اصلاح کنید، با کمک ابزارهای انتخاب، آن محدوده را انتخاب نمایید. ولی اگر قصد دارید تمام تصویر اصلاح شود، دیگر نیازی به انتخاب آن ندارید و مستقیماً به مرحله بعد بروید.

مرحله سوم: به منوی Filter رفته و از قسمت Sharpen، فیلتر shaker Reduction را انتخاب نمایید.

 shaker reduction -1

مرحله چهارم: پس از انتخاب فیلتر مذکور، پنجره‌ای مانند شکل زیر باز می‌شود که دارای پارامترهایی جهت ویرایش اصلاح تصویر می‌باشد.

 shaker reduction -2

توجه: آموزش نحوه استفاده صحیح از تمام گزینه‌های این فیلتر، در قالب یک آموزش نمی‌گنجد چرا که مثلاً برای اصلاح یک عکس که بر اثر لغزش دستتان هنگام عکس‌برداری تار شده است باید موارد زیادی را در نظر گرفت؛ مواردی مثل جهت تکان خوردن دستتان که برای اصلاح باید به فیلتر بگویید که عکس را در جهت مخالف آن اصلاح کند و مواردی از این قبیل که در آموزش‌های بعدی آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

آموزش و نحوه استفاده از این فیلتر در حال ویرایش و آماده سازی است که آن را به زودی در وبلاگ قرار خواهیم داد. بهتر است  تا آماده شدن آموزش، خودتان چند تصویر را با استفاده از این فیلتر ویرایش کنید تا آمادگی ذهنی برای آموزش بعدی داشته باشید.

 


 

نویسنده: ناصری

منبع: http://pcaid.lxb.ir

ایمیل: pcaid2013@gmail.com




:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , آموزش نرم افزار فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: اصلاح عکس تار در فتوشاپ , آمورش واضح کردن عکس تار در فتوشاپ , آموزش فتوشاپ cc , آموزش اصلاح عکس تار در فتوشاپ cc , آموزش فیلتر shaker Reduction , استفاده از shaker Reduction برای اصلاح عکس تار , فیلتر جدید فتوشاپ cc , Photoshop cc , learn shaker Reduction filter , نحوه اصلاح عکس تار در فتوشاپ ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com