حذف آیکون برنامه‌ها (Apps) در ویندوز 8


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 17 مهر 1392
بازدید : 5653
نویسنده : وب سایت پی سی اید

حذف آیکون برنامه‌ها (Apps) در ویندوز8 

 

اگر نرم‌افزاری را در ویندوز 7 یا Xp نصب کنید، آیکون و اپلیکیشن های آن برنامه‌ها، در قسمت start menu و All programs  قرار می‌گرفت که شما می‌توانستید با کلیک راست روی آیکون برنامه دلخواه، آن را از لیست حذف کنید که البته نیازی به این کار نیست!

این در حالی است که در ویندوز 8، با توجه به حذف استارت منو، آیکون میانبر برنامه‌ها در صفحه All Apps قرار می‌گیرند. و اگر شما روی آیکون های موجود کلیک راست کنید، تنها دو گزینه در نوار پایین صفحه به شما نشان داده می‌شود که هیچ‌کدام آنها برای حذف آیکون‌ها کاربرد ندارند.

نکته: برای مشاهده صفحه اپلیکیشن های ویندوز 8، می‌توانید به روش زیر عمل نمایید:

1-       ابتدا به محیط start menu رفته و در فضای خالی این صفحه کلیک راست نمایید

2-       با کلیک راست در Start menu، مشاهده می‌کنید که در سمت راست نوارابزار ویندوز، یک گزینه با نام «All apps» ظاهر می‌شود.

 

all apps 

3-       با کلیک روی All apps، وارد صفحه اپلیکیشن های نصب‌شده در ویندوز 8 می‌شوید.

all apps 2

حال اگر شما قصد دارید این محیط را با پاک کردن آیکون های اضافی مربوط به میانبر برنامه‌های مورد نظر، خلوت کنید، یا اینکه برنامه‌ای را Unstill کرده‌اید و میانبرهای آن در صفحه apps باقی مانده است و می‌خواهید آنها را حذف کنید،  می‌بایست به روش زیر عمل نمایید:

1-      پنجره ویندوز اکسپلورر را بازکنید و به سربرگ View بروید و تیک گزینه Hidden items را فعال کنید تا فایل های مخفی‌شده ویندوز نمایان شوند.

Hidden-items

 

2-      به درایو محل نصب ویندوز، که معمولاً درایو Cهست بروید و نشانی زیر را دنبال کنید:

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

3-      اکنون در این پنجره می‌توانید لیست تمام نرم‌افزارهای نصب‌شده که آیکونشان در  صفحه start menu و all apps قرار گرفته است را می‌توانید ملاحظه نمایید.

4-      برای حذف آیکون میانبر مورد نظر، کافی ست به پوشه مربوطه رفته و آن را Delete کنید.

5-      اکنون اگر پس از حذف گزینه مورد نظر، به صفحه All apps بروید، خواهید دید که آیکون مورد نظر حذف شده است.

6-      برای بازگرداندن آیکون برنامه‌های حذف‌شده، کافی است در پوشه نصب برنامه‌ها، آیکون آن را کپی کنید و در آدرسی که به آن اشاره شد Paste نمایید.

 

نکته‌های مهم

 

  • آیکون‌هایی که در صفحه All apps قرار می‌گیرند، فقط یک آیکون میانبر از آیکون اصلی نرم‌افزار هستند و حذف آنها به‌منزله حذف کامل یا Unstill کردن نرم‌افزارها نیست.
  • فقط آیکون‌هایی که مطمئن هستید بعداً از آنها استفاده نمی‌کنید را از لیست حذف کنید. البته همان طور که گفتیم، برخی مواقع پس از uninstall کردن برنامه‌ها، آیکون های مربوط به آنها، در این صفحه به‌جا می‌ماند که از همین روش می‌توانید آنها را حذف کنید
  •  اگر با روش جدید جستجو (Search) در ویندوز 8 آشنا باشید، حتماً می‌دانید که یکی از گزینه‌هایی که در زیر کادر جستجو قرار دارد،apps می‌باشد. با تایپ نام اپلیکیشن یا برنامه‌های مورد نظر و انتخاب گزینه apps در زیر کادر search، ویندوز برنامه شما را با توجه به آیکون‌هایی که در صفحه all apps قرار گرفته است پیدا می‌کند. پس بهتر است موقع حذف اپلیکیشن ها، دقت بیشتری داشته باشید!

searhc-apps


نویسنده: ناصری

منبع: http://pcaid.lxb.ir

ایمیل: pcaid2013@gmail.com


 

 

 




:: موضوعات مرتبط: ویندوز 8 , ,
:: برچسب‌ها: حذف apps در ویندوز 8 , حذف آیکون برنامه‌ها در ویندوز 8 , حذف آیکون‌ها در صفحه apps ویندوز 8 , آموزش تصویری ویندوز 8 , ترفندهای تصویری ویندوز هشت , نحوه پاک کردن آیکون برنامه‌ها در صفحه all apps , حذف میانبر نرم افزارها در ویندوز هشت , آموزش پیشرفته windows 8 , ترفندهای windows 8 , 1 , جدیدترین ترفندهای فارسی ویندوز 8 , 1 , صفحه all apps در start menu ویندوز 8 , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 887
بازدید ماه : 7537
بازدید کل : 559300
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com