کاهش حجم تصاویر با فتوشاپ cs6 بدون افت کیفیت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 14 خرداد 1392
بازدید : 11205
نویسنده : وب سایت پی سی اید

کاهش حجم تصاویر با فتوشاپ cs6 بدون افت کیفیت

همان طور که میدانید، نرم‌افزار های زیادی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها حجم تصاویر را بدون تغییر در کیفیت آن، کاهش داد. اما به جرئت می‌توان گفت نرم‌افزار فتوشاپ cs6 بهترین انتخاب برای این کار است.

ابتدا تصویر مورد نظر را به محیط فتوشاپ وارد کنید و در صورت نیاز تغییرات مورد نظر را روی آن اعمال نمایید.

در مرحله بعد به منوی File رفته و از میان گزینه‌های موجود، روی Save For web…کلیک نمایید تا پنجره مربوط به آن ساخته شود.

 

 این گزینه علاوه بر حفظ کیفیت تصویر، حجم آن را به طور قابل‌توجهی –با توجه به تنظیمات شما- کاهش می‌دهد.برای انجام تنظیمات به نکات زیر توجه کنید:

 

1-      در کادر سمت راست این پنجره گزینه‌هایی وجود دارد که می‌توانید اسم،فرمت،کیفیت،مد رنگی و... را با توجه به نیازتان تغییر دهید.

2-      در پایین این پنجره و در سمت چپ آن، می‌توانید فرمت و حجم اصلی (اولیه) فایل و حجم آن پس از تغییراتی که در بالا انجام داده‌اید را مشاهده نمایید.

3-      با کلیک روی Preview… می‌توانید قبل از ذخیره تصویر خود، پیش‌نمایشی از آن را در صفحه مرورگر اینترنتی مشاهده نمایید. این پیش‌نمایش همراه با کد Htmlمی‌باشد که در صورت نیاز، می‌توانید در مرحله ذخیره کردن تصویر، کد Html آن را نیز ذخیره کنید و در سایت یا وبلاگ خود از آن استفاده نمایید.

 

نکته‌ها:

توصیه می‌شود اگر تصاویر را برای استفاده در سایت با وبلاگ خود با حداقل حجم و حداقل کاهش کیفیت می‌خواهید، از فرمت PNG-8 یا jpg با کیفیت متوسط استفاده نمایید. در کل شما می توانید فرمت های مختلف را امتحان کرده و مناسب ترین را انتخاب نمایید

کاربرد اصلی این گزینه برای ذخیره تصاویر جهت استفاده در محیط اینترنت است. شما برای آپلود سریع تصاویر نیازمند کاهش حجم آن می‌باشید که نسخه جدید فتوشاپ این کار را برای شما راحت کرده است. همان طور که ذکر شد، فتوشاپ کد Html آن را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

شما در فتوشاپ می‌توانید از ترفندهای دیگری نیز برای کاهش حجم بدون کم شدن میزان کیفت آن استفاده نمایید که در آموزش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

 همچنین استفاده از پلاگین های مختلف برای نسخه‌هایی از فتوشاپ که این گزینه(Save For web…) را ندارند، می‌تواند کار شما را راحت تر نمایند.

 

نویسنده: ناصری

منبع:http://pcaid.lxb.ir

 




:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , آموزش نرم افزار فتوشاپ , تمرین های فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: کاهش حجم تصاویر با فتوشاپ , کم حجم کردن عکس بدون کاهش کیفیت , آموزش کاهش حجم تصویر برای وب , کد Html برای تصویر , آموزش فتوشاپ 13 , آموزش Photoshop cs6 , ترفندهای فتوشاپ cs6 , ذخیره تصاویر برای استفاده در اینترنت , استفاده از save for web… , ترفندهای جدید فتوشاپ , نرم‌افزار کاهش حجم عکس , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com