عکس های دیدنی از طبیعت ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 20 بهمن 1391
بازدید : 16468
نویسنده : وب سایت پی سی اید

عکس های آماتوری از طبیعت ایلام

این عکس مربوط به روستای «آبزا» یا «آوه زا» می باشد. این روستا از زیباترین روستاهای شهرستان ایلام می باشد که با توجه به طبیعت زیبایی که دارد، در تمام فصول پذیرای گردشگران زیادی از استان می باشد. روستای آبزا یا آوه زا در هجده کیلومتری شهر ایلام و در هفت کیلومتری بخش « چوار» قرار گرفته است. روستای آبزا یکی از مهمترین روستاهایی ایل ارکوازی ایلام است. طبیعتی که مشاهده می کنید مربوط به محدوده « سیاه رگ» (به واسطه خاک سیاهی که دارد این اسم را بر آن گذاشته اند) و کوه «شره زول» می باشد. و در تصویر دوم از همان محدوده، کوه قلاقیرا را که نماد استان است را در دور دست مشاهده می کنید.

تصویر فوق پل «دختر و پسر» می باشد. این پل که رودخانه سیمره از زیر آن می گذرد، بخش هلیلان ایلام را به استان لرستان متصل کرده است. متاسفانه این پل باقدمت هزار ساله ای که دارد، تا این زمان در لیست آثار باستانی قرار نگرفته است و هرروز بر میزان تخریب آن افزوده می شود.این پل بدون کوچکترین توجهی از سوی مسئولان استان ایلام در حال نابودی است.

منطقه تجریان ایلام را در بالا مشاهده می کنید. این منطقه که پالایش گاز ایلام نیز در آن ساخته شده است، نیز از مناطق زیبای ایلام و بخش چوار می باشد که در نزدیکی روستای «مورت»، از دیگر روستاهای ایل ارکوازی قرار دارد.

 

چراگاهی در میان آثار باستانی!!!

مکانی گله بز در آن می چرند، جایی نزدیک به یک روستای قدیمی و باستانی در منطقه هلیلان است هر چند که این تصویر زیاد گویا نیست!




:: موضوعات مرتبط: عکس , طبیعت ایران , ,
:: برچسب‌ها: عکس طبیعت , طبیعت ایران , طبیعت ایلام , عروس زاگرس , عکس های زیبا از استان ایلام , روستای آبزا , عکس روستای آبزا , عکس طبیعت چوار , ارکوازی ایلام , تجریان , عکس های تجریان مورت , عکس آثار باستانی ایلام , پل دختر و پسر هلیلان , طبیعت هلیلان , سیمره , رودخانه سیمره ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 227
بازدید دیروز : 131
بازدید هفته : 1177
بازدید ماه : 8300
بازدید کل : 551690
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 252
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com