درج متون پر کاربرد در نرم افزار word


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 6 بهمن 1391
بازدید : 7964
نویسنده : وب سایت پی سی اید

درج متون پر کاربرد در نرم افزار word

در صورتی که شما از یک متن خاص (مثل نوشتن پاورقی‌های طولانی، مشخصات نویسنده، و...) در بیشتر فایل‌های ورد خود استفاده می‌کنید، بهتر است آن را به نرم افزار ورد بسپارید تا علاوه بر صرفه جویی در وقت شما، استفاده از word برای شما جذاب‌تر شود. پس برای این کار از روش زیر استفاده کنید:

·         ابتدا متن خود را در محیط word تایپ کنید و آن را در حالت انتخاب قرار دهید.

·         اکنون به تب Insert مراجعه کنید و در کادر Text روی Quick partsکلیک نمایید.

·         از میان گزینه‌هایی که در منوی باز شده می‌بینید، روی «save selection to Quick parts Gallery» کلیک نمایید تا پنجره‌ای با نام «Create New Building Block» به نمایش درآید.

·         اکنون می‌توانید نام دلخواه را برای متن خود انتخاب کنید. شما می‌توانید برای راحتی خودتان، یک نام با حداقل حروف انتخاب کنید تا در موقع فراخوانی متن، کار راحت‌تری داشته باشید. مثلاً می‌توانید برای یک پاراگراف بزرگ، عدد یک (1) را تایپ کنید. در این صورت برای فراخوانی پاراگراف ذخیره شده، کافی است عدد یک را تایپ کرده و کلید F3 را بزنید. همچنین می‌توانید در کادر Gallery، گالری را که می‌خواهید متن خود در آنجا قرار گیرد را انتخاب کنید. به عنوان مثال با انتخاب Quick parts، متن شما در میان گزینه‌های اصلی قرار می‌گیرد. یعنی شما بس از کلیک روی Quick parts، متن ذخیره شده را می‌بینید اما اگر گزینه دوم، یعنی Quick text را انتخاب کنید، برای دسترسی به متن خود، باید پس از کلیک بر رویQuick parts، روی گزینهQuick text کلیک نمایید تا به متن ذخیره شده دسترسی داشته باشید. (در مورد سایر گزینه‌های این بخش، در آینده به طور کامل توضیح خواهیم داد). در پایان رویOkکلیک نمایید تا کار شما به اتمام برسد.

استفاده از متن ذخیره شده:

روش اول:از این پس برای درج متن مورد نظر، کافی است در Quick parts به محل ذخیره آن بروید و روی آن کلیک کنید. همان طور که می‌بینید، متن در قسمتی از صفحه ورد، که مکان نما در آنجا قرار گرفته است، درج می‌شود.

روش دوم:همان طور که در لابه لای توضیحات گفته شد، می‌توانید با تایپ اسم انتخابی متن ذخیره شده و زدن کلید F3از صفحه کلید، متن خود را فراخوانی نمایید.

حذف متن ذخیره شده از لیست Quick parts:

برای این کار، روی کادر متن خود کلیک راست کرده و گزینه «Organize and Delete…» را بزنید تا پنجره مربوط به آن ظاهر شود. در این پنجره، با کلیک روی عنوان متن ذخیره شده، علاوه بر اینکه پیش نمایشی از آن را در سمت راست نمایش داده می‌شود، می‌توانید با استفاده از گزینه‌هایی که در پایین پنجره قرار دارند، اقدام به حذف (Delete)، ویرایش مشخصات (Edit properties) و یا درج (Insert) متن ذخیره شده نمایید.

توجه: در مبحث بعدی، استفاده از سایر گزینه‌های موجود درQuick parts و گالری ها را آموزش خواهیم داد.

 

 نویسنده: ناصری

 

منبع: پی سی اید

 

http://pcaid.ir

 




:: موضوعات مرتبط: آموزش آفیس , word , سایر نرم افزارهای آفیس , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتر , آموزش رایانه , آموزش نرم افزار , آموزش آفیس , آموزش Office 2010 , آموزش Word 2010 , ترفندهای ورد 2010 , درج متن به صورت خودکار , ذخیره متن برای درج خودکار در ورد , درج خودکار در ورد , ذخیره کردن متن برای فراخوانی , آموزش استفاده از Quick parts در ورد , راهنمای استفاده از Quick parts , نحوه ذخیره متن برای تایپ خودکار در ورد , تایپ خودکار متن در word , Quick parts در office , آموزش آفیس 2013 , آموزش Office 2013 , word 2013 ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 821
بازدید ماه : 7471
بازدید کل : 559234
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 252
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com