روش‌های نصب و حذف فونت (font) در ویندوز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 14 شهريور 1391
بازدید : 35249
نویسنده : وب سایت پی سی اید

روش‌های نصب و حذف فونت (font) در ویندوز

اگر شما تعدادی فونت را روی هارددیسک یا حافظه های همراه خود دارید و دنبال بهترین و روش برای نصب آن‌ها می‌گردید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

نصب فونت: برای نصب کردن فونت‌ها و کاراکترهای مختلف در ویندوز، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب نمایید:

1.      نصب مستقیم:

در این روش، کافی است فونت یا فونت‌های مورد نظر خود را در حالت انتخاب قرار داده و روی آن‌ها راست کلیک نمایید. سپس در منوی ظاهر شده، روی گزینه «Install» کلیک نمایید تا فونت‌ها و کاراکترهای شما بدون دردسر نصب شوند.

اما اگر روی یک فونت کلیک نمایی و آن را باز کنید، در پنجره باز شده و در گوشه بالا سمت راست، می‌توانید با انتخاب گزینه «Install»فونت باز شده را در ویندوز نصب کنید.

2.      نصب از طریق کنترل پانل:

روش بعدی نصب فونت از طریق Control panel می‌باشد. برای این کار ابتدا فونت‌های خود را کپی نمایید، سپس به کنترل پانل رفته و در آنجا دنبال پوشه ای به اسم Fonts بگردید. حال می‌توانید روی پوشه مذکور کلیک راست کرده و گزینه Paste را انتخاب کنید تا فونت‌های کپی شده در ویندوز نصب شوند.

3.      نصب از طریق پوشه ویندوز:

برای این کار پس از کپی کردن فونت‌ها، به درایوی که ویندوز در آن نصب است مراجعه کرده و روی پوشه Windows کلیک نمایی. در پنجره باز شده، پوشه Font را یافته و مشابه روش قبل روی آن کلیک راست نموده و گزینه Paste را انتخاب کنید.

حذف فونت:

برای حذف کردن فونت‌ها، به از طریق Control Panel یا درایو windows، پوشه Font را باز کرده و با کلیک روی آن و زدن دکمه Delete از منوی راست کلیک یا صفحه کلید، فونت مورد نظر را حذف کنید.

توجه:

سعی کنید تا زمانی که نیازی به نصب فونت‌ها و کاراکترها پیدا نکرده‌اید، از نصب فونت‌های مختلف (مخصوصاً گرافیکی) پرهیز کنید، چرا که نصب بیش از حد فونت‌ها در ویندوز، باعث می‌شود برنامه‌هایی که با فونت و کاراکتر سرو کار دارند، در هنگام بالا آمدن، کندتر شوند   

 

موفق باشید...

لطفا در صورت استفاده از مطالب این وبلاگ، منبع را با «پی سی اید» ذکر نمایید




:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , ویندوز 8 , ویندوز Xp،7 , آموزش نرم افزارهای کاربردی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش نصب فونت در ویندوز هفت , نصب فونت در ویندوز هشت , نحوه نصب کردن فونت های گرافیکی , نصب کاراکتر در ویندوز , نصب fontدر ویندوز , install fonts , آموزش قرار دادن کاراکترهای گرافیکی در ویندوز , نصب فونت های فارسی در ویندوز , نصب فونت برای نرم افزارها , نصب فونت برای فتوشاپ , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
عباس در تاریخ : 1395/2/31/pcaid - - گفته است :
من کلی فونت رو سیستم (Win8) نصب کردم، ولی الان هم نرم افزار آفیسم خیلی کند عمل میکنه و هم فوتوشاپ. و البته مشکل اصلیم، نمیدونم چرا کلیه فونت های سیستمم از قسمت control panel حذف شده، ممنون میشم راهنماییم کنین

/weblog/file/img/m.jpg
fati در تاریخ : 1391/9/2/4 - - گفته است :
;9salam bebakhshid man ye soal dashtam, man ye alame font rikhtam to labtopam ama nemidonam chejori faal mishe, nemitonam farsi benevisam chera? پاسخ:سلام دوست عزیز شما نگفتید که آیا زبان فارسی را در سیستم عامل خود فعال کرده اید یا نه؟ اگر این کار را نکرده اید، نوع سیستم عامل لپ تاپ تان را به ما بگویید تا روش فعال سازی آن را برایتان بگوییم. در صورتی که غیر فعال باشد، هر چند تا فونت هم نصب کنید فایده ندارد! در ضمن ما را ببخشید از این که دیر پاسخ شما را دادیم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8170
بازدید دیروز : 183
بازدید هفته : 9169
بازدید ماه : 16292
بازدید کل : 559682
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com