نکته‌های ریز برای استفاده از فتوشاپ – بخش اول


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 تير 1391
بازدید : 4306
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

نکته‌های ریز برای استفاده از فتوشاپ – بخش اول
اگر از کاربران سطح مبتدی یا متوسط فتوشاپ هستید، حتماً نکات زیر را مرور نمایید. نکته‌هایی که در زیر عنوان شده است، می‌تواند به شما کمک کند تا تسلط بیشتری به فتوشاپ داشته باشید؛ لذا همین افزایش تسلط، باعث افزایش سرعت عمل شما نیز خواهد شد.
1.      مورد اولی که باید حتماً به آن توجه شود، استفاده از کلیدهای میانبر فتوشاپ است. شما برای سریع‌تر انجام دادن کارهای خود، نه تنها در فتوشاپ، بلکه در سیستم عامل‌ها و نرم افزارهای مختلف دیگر نیز نیازمند آموختن کلیدهای میانبر می‌باشید.
به عنوان مثال وقتی که شما در فتوشاپ می‌خواهید یک فیلتر را دو بار روی طرح خود اعمال کنید، بار اول وارد منوی فیلترها می‌شوید، سپس در لیست فیلترها، فیلتر مورد نظر را انتخاب کرده، تنظیمات فیلتر را انجام می‌دهید و درنهایت آن را روی تصویر اعمال می‌کنید. اگر شما بار دوم نیز همین مراحل را طی کنید، علاوه بر اینکه باعث اتلاف وقت شما می‌شود، تمرکز شما را نیز به هم می‌زند. در حالی که شما به راحتی می‌توانید پس از اینکه بار اول فیلتر مورد نظر را اعمال کردید، برای بار دوم از کلیدهای «Ctrl + F» استفاده کنید تا فیلتر قبلی دوباره روی تصویر تکرار شود. حال شما اگر بخواهید این گونه کارها را - بدون استفاده از کلیدهای میانبر- در طول روز تکرار کنید، احتمالاً باعث خستگی و دلزدگی شما از ادامه کار با فتوشاپ خواهد شد.
نکته: لیست کلیدهای میانبر فتوشاپ، ویندوز، مرورگرها، ایمیل و ... را به طور کامل در این وب‌سایت (Http://www.pcaid.co1.ir) قرار داده ایم.
 
2.      اگر توانایی تهیه قلم‌های نوری برای طراحی در نرم افزارهای گرافیکی را نداشتید یا هنوز نتوانسته‌اید آن را تهیه کنید، برای استفاده از ابزارهایی که به حرکت موس نیاز دارند (مثل بعضی از ابزارهای انتخاب در فتوشاپ، کشیدن طرح و ... با مداد یا براش (Brush)، ابزارهای مسیر و ... )، حتماً سرعت حرکت «موس» (mouse) را در ویندوز کاهش دهید تا بتوانید با دقت و تمرکز بیشتری کارهایتان را انجام دهید.
برای این کار به control panel مراجعه کرده و گزینه Mouse را انتخاب کنید تا پنجره مربوط به تنظیمات موس ظاهر گردد. اکنون در سربرگ «Pointer Option» و در قسمت «Motion» می‌توانید اهرم حرکتی را به طرف Slow حرکت دهید تا سرعت آن به مقدار لازم کاهش یابد. شما می توانید پس از اتمام کار خود با فتوشاپ، دوباره از همین مسیر سرعت موس را به حالت اول برگردانید.
 
3.      اگر در ابتدای راه هستید و هنوز چیزی از فتوشاپ سر در نمی‌آورید، سعی کنید تمریناتی که در کتاب‌های آموزشی یا در سایت‌های مختلف آموزشی قرار داده شده‌اند استفاده نمایید. در کنار آن مطالعه درباره نحوه عملکرد و چگونگی استفاده از ابزارهای مختلف را در برنامه‌هایتان داشته باشد.
 
4.       با توجه به نکته قبل، در صورتی که تازه کار هستید و هنوز حتی اسم و کاربرد ابزارها را نمی‌دانید، هرگز سعی نکنید با وررفتن‌های الکی! خودتان را خسته بکنید. چنانچه بدون شناخت کافی با ابزارها سر و کله بزنید، علاوه بر اینکه هیچ چیز عایدتان نمی‌شود، باعث سردرگمی، دلزدگی و کلافگی شما هم خواهد شد. همین عامل باعث می‌شود علاقه شما به فتوشاپ کمتر و کمتر شود.
 
نویسنده : گروه پی سی اید
توجه:استفاده از این مطلب و کلیه مطالبی که در این وب سایت درج شده اند باید با ذکر منبع باشد در غیر این صورت با متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش فتوشاپ , ترفندهای فتوشاپ , آموزش حرفه ای فتوشاپ , نکات ریز برای فتوشاپ , آموزش فتوشاپ cs6 , آموزش استفاده از ابزارهای فتوشاپ , تمرین برای فتوشاپ , آموزش گرافیک , آموزش طراحی , قابلیت های جدید فتوشاپ CS6 , تنظیمات فتوشاپ , تنظیمات موس , تنظیم سرعت موس , کلید های میانبر فتوشاپ ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
مهدی همراه در تاریخ : 1392/7/7/pcaid - - گفته است :
باشلام وخسته نباشیدمن دنبال تنظیمات صفحه کاربری سی اس ششم میگردم پیدانکردم روی تنظیمات پنج تنظیم کردم خوب جواب نداده اگرامکان داردراهنمایی کنید
پاسخ: متاسفانه منظورتون رو متوجه نشدیم. لطفا بفرمایید منظورتون از تنظیمات کاربری چیه؟ در فتوشاپ به منوی Edit بروید و روی Preferences کلیک نمایید. با کلیک روی General به قسمت تنظیمات عمومی فتوشاپ می روید. سایر تنظیمات مربوط به قسمت های مختلف هم در پایین آن قرار دارند. اگر بجز این تنظیمات، چیز دیگری مد نظرتان است، لطفا واضح تر بیان بفرمایید.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com