عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 11 تير 1391
بازدید : 19261
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

                              ترفندهای انتخاب (Select) در ویندوز
کمتر کاربری است که با اصول انتخاب (Select) آشنایی نداشته باشد. ولی ترفندهایی برای انتخاب کردن اطلاعات وجود دارد که شاید کمتر مورد استفاده قرار گرفته باشد. ما در زیر به نمونه‌هایی از این ترفندها اشاره می‌کنیم:
 
کلیدهای میانبر برای انتخاب:
 
انتخاب همه.
Ctrl + A
انتخاب تک تک.
کلیک ctrl +
انتخاب مسیری.
کلیکshift +
 
 
 
·         برای انتخاب موجودی‌های یک پوشه، یا یک فایل متنی و ...، از کلید CTRL + A استفاده نمایید. علاوه بر کلید میانبر می‌توانید از قسمت منوهای پنجره نیز گزینه Select All را انتخاب کنید. مثلاً این کار را در پنجره ویندوز اکسپلورر، از طریق منوی Edit و زدن گزینه Select all می‌توانید انجام دهید.
·         اگر خواستید فایل‌هایی را از میان چندین فایل، به صورت پراکنده انتخاب نمایید، کافی ست ابتدا کلید ctrl را از صفحه کلید نگه داشته سپس با استفاده از موس، فایل‌های خود را انتخاب نمایید.
نکته:در ویندوز xp، و ویندوزهای قبل از آن، این مشکل وجود دارد که ممکن است در حالی که تعدادی فایل را انتخاب کرده‌اید، یک لحظه دستتان از روی کلید ctrl رها شود تا تمام زحماتتان بر باد برود و فایل‌ها از حالت انتخاب خارج شوند. یا اینکه در حالی که فایل‌هایی را انتخاب کرده‌اید، ممکن است در حال انتخاب فایل‌های بعدی کمی موستان روی صفحه بلغزد تا فایل‌های انتخابی در همان پوشه کپی شوند.
شرکت مایکروسافت این مشکل را در ویندوزهای هفت و هشت رفع کرده است. شما به Folder option از منوی Tools، و سپس سربرگ View مراجعه کنید و تیک گزینه Use check boxes to select itemsرا فعال کنید و پنجره‌ها را تایید نمایید. با این کار، از این پس کادر کوچکی در پشت فایل‌ها و پوشه‌ها ظاهر می‌گردد که شما می‌توانید به راحتی فایل‌های مورد نظر را تیک بزنید. در این روش دیگر نیازی به گرفتن کلید CTRL ندارید.
·         اگر خواستید تعدادی از فایل‌ها را که پشت سر هم هستند انتخاب کنید، سه راه دارید. اول اینکه کلیک چپ موس را موس را روی فایل اول نگه دارید و روی تعداد مورد نظر آن را بکشید. دوم اینکه به صورت تک به تک، با استفاده از CTRL و موس، آن‌ها را انتخاب کنید. روش سوم که آسان‌ترین و دقیق‌ترین روش است، به این صورت عمل می‌کنید که کلید Shift را نگه می‌دارید، سپس روی اولین فایل و آخرین فایل کلیک می‌کنید. این کار را برای انتخاب قسمتی از متن نیز می‌توانید انجام دهید. به این صورت که در بعد از نگه داشتن کلید Shift، در ابتدا و انتهای قسمت مورد نظر از متن کلیک می‌نمایید.
·         در ویندوز اکسپلورر، اگر فایل‌های زیادی داری و می‌خواهید به غیر از چند مورد بقیه آن‌ها را انتخاب کنید، ساده‌ترین و دقیق‌ترین روش به این صورت است که، ابتدا چند فایلی را که نمی‌خواهید انتخاب شوند را از میان فایل‌های پر شمار خود با استفاده از Ctrl و موس انتخاب کنید، سپس به منوی Edit رفته و گزینه Invert selectionرا انتخاب کنید. با این کار انتخاب‌ها معکوس می‌شوند. یعنی فایل‌هایی که انتخاب کرده‌اید، از حالت انتخاب خارج شده و بقیه فایل‌ها انتخاب می‌شوند.
·         در نرم افزارهای ویرایش متن، و یا در ویندوز، می‌توانید قسمتی از متن را با استفاده از کلیدهای کیبورد خود انتخاب کنید. به این صورت که ابتدا نشان گر موس را در ابتدای متن مورد نظر قرار می‌دهید، سپس کلید Shift را نگه داشته و کلیدهای جهت نمای سمت راست یا چپ را بزنید. اگر بخواهید متن به سمت راست انتخاب شود کلید جهت سمت راست را انتخاب کنید و اگر به طرف چپ می‌خواهید متن را انتخاب نمایید، کلید جهت سمت چپ را به فشارید.
 
 
توجه :در صورت وجود هر گونه اشکالاتی در زمینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به رایانه، تبلت، نوت بوک، موبایل و ...، از طریق قسمت‌های پرسش و پاسخ، نظرات یا از طریق ایمیل Pcaid@hush.com، آن‌ها را با ما در میان بگذارید.
نکته نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما را با جان و دل خریداریم. امیدوارم از تجربه و سلیقه شما هم بتوانیم در این وب سایت استفاده کنیم.
منتظر شما هستیم...
با تشکر، گروه دانشجویی پی سی‌اید (PCAID).
 



:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , Excel , ,
:: برچسب‌ها: آموزش روش های انتخاب , ترفند برای انتخاب فایل ها , ترفندهای Select در ویندوز , میانبر های انتخاب , کلیدهای میانبر در ویندوز , روشی برای انتخاب فایل ها و پوشه ها , انتخاب کردن قسمتی از متن , آموزش انتخاب متن با کلید های میانبر , آموزش راه های انتخاب اطلاعات در ویندوز ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
علی خراسانی در تاریخ : 1401/8/9/1 - - گفته است :
سلام خسته نباشید
ممنون از سایتتون خیلی کاربردی بود


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 223
بازدید دیروز : 1367
بازدید هفته : 2250
بازدید ماه : 6330
بازدید کل : 558093
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com