ترفند برای تایپ حروف فارسی به صورت کشیده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 11 تير 1391
بازدید : 14805
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

                                                ترفند برای تایپ حروف فارسی به صورت کشیده
حتماً در جاهای مختلف دیده‌اید که برخی کلمات فارسی را به صورت کشیده می‌نویسند. به این صورت که مثلاً کلمه «ترفند» را به شکل «تـــــــــــــــرفـــنــد» تایپ می‌کنند. شاید فکر کرده‌اید که این کار نیاز به نرم افزار خاصی دارد، ولی این طور نیست و فقط یک ترفند ساده است. ما این ترفند را مجانی خدمت شما ارائه می‌کنیم!
برای این کار در هر جایی که امکان تایپ فارسی باشد (چه در ویندوز و چه در برنامه‌های مختلف)، حرف مورد نظر را تایپ کنید سپس کلید shift+jرا نگه دارید. مشاهده می‌کنید که حرف تایپ شده در حال کشیده شدن است و تا زمانی که کلیدها را رها نکرده باشید، ادامه پیدا می‌کند.
به عنوان مثال ما می‌خواهیم اسم سایت خودمان، یعنی «پی سی‌اید» (PCAID) را تایپ کنیم؛ و از میان حروف آن، حرف پ و سرا کشیده می‌کنیم. برای شروع حرف پـ را می‌نویسیم و کلید Shift و سپس J را می‌گیریم تا کمی کشیده شود (پـــــــــــ). اکنون بقیه کلمه را می‌نویسیم تا به حرف سـ برسیم (پــــــــــی س) و این کار را روی حرف س نیز انجام می‌دهیم تا کلمه ما در نهایت به شکل «پــــــــی سی‌اید» در آید.
نکته‌ها
·         برای استفاده از کلید Shift + j، باید صفحه کلید روی زبان فارسی باشد. در غیر این صورت به جای کشیدگی، حرف j تایپ می‌شود.
·         زیاد از این کار در متن‌های خود استفاده نکنید. استفاده بیش از حد باعث عدم زیبایی متن شما خواهد شد. برای یک جمله متوسط نهایتاً یک یا دو حرف را کشیده کنید.
 
 
توجه :در صورت وجود هر گونه اشکالاتی در زمینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به رایانه، تبلت، نوت بوک، موبایل و ...، از طریق قسمت‌های پرسش و پاسخ، نظرات یا از طریق ایمیل Pcaid.ir@gmail.com ، آن‌ها را با ما در میان بگذارید.
نکته نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما را با جان و دل خریداریم. امیدوارم از تجربه و سلیقه شما هم بتوانیم در این وب سایت استفاده کنیم.
منتظر شما هستیم...

 نویسنده: ناصری

منبع: پی سی اید

http://pcaid.ir


 



:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , ویندوز 8 , ویندوز Xp،7 , آموزش آفیس , word , ,
:: برچسب‌ها: ترفند های تایپ , آموزش تایپ فارسی , آموزش کشیده کردن حروف فارسی , آموزش ممتد کردن حروف , ترفند برای کشیدگی حروف فارسی , آموزش تایپ فارسی در ویندوز , تایپ فارسی در ورد , آموزش ویندوز , ترفندهای جالب , ترفندهای حرفه ای , ترفند برای ورد , آموزش word , آموزش آفیس , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
عسل در تاریخ : 1393/10/13/6 - - گفته است :
عالی بود مرسی
ممنون که نظر دادید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 848
بازدید ماه : 7498
بازدید کل : 559261
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com