رفع مشکل کار نکردن پورت USB


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 8 تير 1391
بازدید : 235380
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

رفع مشکل کار نکردن پورت USB
 اگر وسیله‌ای را از طریق پورت‌های USB به سیستم متصل کرده‌اید اما هیچ جوابی از سیستم مشاهده نمی‌کنید، روش‌های زیر را امتحان کنید تا احتمالاً در صورت عدم وجود ایرادهای سخت افزاری، مشکل شما حل شود:
·         برای اولین قدم شما باید از بسته نبودن پورت USB در منوی Bios (بایوس) سیستم اطمینان پیدا کنید. برای این کار سیستم را Restart نمایید و در حین بالا آمدن کلید Delete یا F2 را فشار دهید تا سیستم Boot شود.
اکنون به صفحه Advanced رفته و در قسمت USB گزینه Porallel و سپس Serial Configuration را انتخاب نمایید. در این قسمت، تمامی گزینه‌ها (پورت‌ها) باید روی Enabled تنظیم شده باشند. اگر این طور نبود، مشکل شما با قرار دادن گزینه Enabled برای آن‌ها، رفع می‌شود.
 
·         اگر با توجه به روش فوق، تمام پورت‌ها فعال بود و باز USB شما کار نکرد، ممکن است شناخته نشدن پورت‌های USB دلیل بعدی باشد. شناخته نشدن پورت‌ها ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. اصلی‌ترین عامل، نصب نشدن درایور مربوط به مادربرد یا ناقص نصب شدن آن باشد. البته ممکن است در ابتدا شما درایور را به طور کامل نصب کرده باشید و بعداً قسمت‌هایی از آن حذف یا معیوب شده باشند. برای حل این مشکل، CD/DVD مربوط به درایور مادربرد خود را در سیستم قرار دهید و مجدداً آن را نصب کنید. بهتر است قبل از نصب درایور جدید، درایور قبلی را به طور کامل حذف (Uninstall) کنید.
 
برای Uninstall کردن درایور، عبارت DEVICE MANAGER را در کادر جستجوی ویندوز تایپ کنید و Enter را فشار دهید. یا اینکه روی My computer کلیک راست کرده و Manage را انتخاب کنید سپس در پنجره باز شده روی Device Manager کلیک نمایید. حال در سمت راست پنجره، لیست قطعات مختلف موجود در سیستم را مشاهده می‌کنید. شما با کلیک روی هر کدام از آن‌ها، درایور مربوط به آن را در پایین آن مشاهده خواهید کرد. حال در اینجا روی درایور کلیک راست نموده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید و مراحل را دنبال کنید تا در نهایت حذف شود. در این قسمت برای فعال کردن پورت‌های USB، آن را پیدا کرده و طبق روش گفته شده، آن را حذف نمایید.
 
·         در پایان اگر هیچ کدام از روش‌های فوق کار ساز نبود، بهتر است سیستم خود را به یک تعمیرگاه سخت افزاری برده تا مشکل احتمالی مادربرد شما را حل کند.
همچنین می توانید آموزش های زیر را مطالعه کنید. در صورتی که هیچ کدام از روش های گفته شده و راه حل های ارائه شده در قسمت کامنت ها کار ساز نبود، بهتر است سیستم خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا نواقص احتمالی رفع شود.
 
توجه :در صورت وجود هر گونه اشکالاتی در زمینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به رایانه، تبلت، نوت بوک، موبایل و ...، از طریق قسمت‌های پرسش و پاسخ، نظرات یا از طریق ایمیل pcaid.ir@gmail.com ، آن‌ها را با ما در میان بگذارید.
نکته نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما را با جان و دل خریداریم. امیدوارم از تجربه و سلیقه شما هم بتوانیم در این وب سایت استفاده کنیم.
منتظر شما هستیم...
 
 



:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , ویندوز 8 , ویندوز Xp،7 , نرم افزارهای مختلف , ,
:: برچسب‌ها: رفع مشکل عدم اتصال با پورت USB , کار نکردن پورت USB , عدم شناسایی پورت USB , حل مشکلات سخت افزاری , تعمیر بایوس , آموزش رفع مشکلات سخت افزاری , فعال کردن پورت USB , غیر فعال کردن پورت USB , آموزش ویندوز , رفع مشکلات سخت افزاری با ویندوز , ترفندهای سخت افزاری , آموزش سخت افزار و نرم افزار , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
zzzzzzzz در تاریخ : 1395/3/18/2 - - گفته است :
این بخش ADVENCED کو ؟ تو کدوم بخش لپتاپه؟

/weblog/file/img/m.jpg
yaser در تاریخ : 1395/3/3/pcaid - - گفته است :
سلام
من وقتی هارد -فلش_گوشی و ... میزنم به usb چراغشون روشن میشه و هاردم کار میکنه ولی بالا نمیاد . چیکار باید کنم
با تشکر از سایت خوبتون

/weblog/file/img/m.jpg
مهران در تاریخ : 1395/3/2/pcaid - - گفته است :
ببخشید من وقتی حدود دو ساعت با موس کار میکنم بعد دیگه کار نمیکنه و تو دیوایس منیجر هم دیگه حذف میشه ولی چراغش روشنه چند بار هم قطع و وصل کردم ولی اتفاقی نیفتاد

/weblog/file/img/m.jpg
امیر در تاریخ : 1395/2/18/pcaid - - گفته است :
سلام م پورت افزایش یوس پی زدم ولی اخطار میده چیکار کنم

/weblog/file/img/m.jpg
ali در تاریخ : 1395/1/10/pcaid - - گفته است :
سلام دسته بازی رو وصل کردم اما سیستم اون رو شناسایی نمکنه.در ضمن شک دسته بازی هم روشن نمیشه

/weblog/file/img/m.jpg
رسولی در تاریخ : 1394/12/20/pcaid - - گفته است :
سلام علیکم

عرض کنم که لپ تاپ ما ویندوزش بالا نمیاد. می خواستم ویندوز نصب کنم که مشکل پیدا کرد. خلاصه روی یکی از درایورهاش اطلاعات دارم. با mini xpاومدم بالا که اطلاعات را بریزم روی هارد اکسترنال اما پورت usbها را نمی شناسه. چی کار کنم؟
چطوری اطلاعاتم را منتقل کنم؟
پیشاپیش سپاسگزارم

/weblog/file/img/m.jpg
محمد در تاریخ : 1394/12/9/pcaid - - گفته است :
سلام به همه

/weblog/file/img/m.jpg
ساره در تاریخ : 1394/9/2/pcaid - - گفته است :
با سلام

من یه لپ تاپ asus دارم که همون اول هم پورت usb ش فعال بود هم تمام فلش ها رو میشناخت. چند روز پیش فلشی رو که همیشه میشناخت رو بهش متصل کردم ولی نشناختش وبعد ازون فلش های دیگه رو هم با محتوایی که داشتن نشون نمیده. شناسایی میشن و بازشون میکنه اما محتواشونو نشون نمیده.عیبش چی میتونه باشه

/weblog/file/img/m.jpg
پویا در تاریخ : 1394/6/21/pcaid - - گفته است :
سلام گوشی من samsung GT-S7562 هست با اندروید 4.0.4 وقتی به کامپیوتر وصل میکنم شارژمیشه اما به PC وصل نمیشه میخوام اطلاعاتشو پاک کنم خواهشا کمکم کننین دارم دیوونه میشم.....
با سلام.... دوست عزیز، گزینه ی USB debugging را فعال کنید. این گزینه در قسمت Developer تنظیمات موجود است

/weblog/file/img/m.jpg
مهدی در تاریخ : 1394/3/6/pcaid - - گفته است :
سلام
من یک دستگاه نوت 8 دارم که به رایانه متصل نمیشه. البته دستگاههای دیگه با یو اس بی متصل میشن و فقط این مشکل داره. لطفا راهنمایی کنید.
باتشکر
پیشنهاد میکنم به سایت جدید ما به آدرس www.pcaid.ir سربزنید. در آنجا یک آموزش در همین مورد آماده و روی سایت قرار داده شده است که مربوط به عدم شناسایی دستگاههای آندرویدی و... و تبلت و گوشی های هوشمند توسط ویندوز است. با تشکر


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com