روش های پارتیشن بندی درایوها در ویندوز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 8 تير 1391
بازدید : 5603
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

روش های پارتیشن بندی درایوها در ویندوز
اگر به طور خواسته یا ناخواسته درایوی را حذف نموده‌اید و اکنون از کرده خود پشیمان هستید، می‌توانید راه حل زیر را برای بازگرداندن درایوهای حذف شده خود امتحان کنید:
1.      ابتدا سیستم خود را با CD/DVD ویندوز بوت کنید.
2.      در صفحه نصب ویندوز Xp، و در قسمت مربوط به انتخاب درایوها، درایوهای موجود را پاک کنید (قبلاً باید از محتویات آن‌ها پشتیبان تهیه کرده باشید). برای این کار در ویندوز XP درایو مورد نظر را انتخاب کرده و کلید «D» را بزنید. در ویندوز هفت نیز کافی ست در میان گزینه‌های پایین پنجره، روی گزینه Delete کلیک نمایید.
3.      اکنون باید وارد فضای پارتیشن بندی شوید. برای این کار گزینه Un partition space را انتخاب کنید و سپس کلید «C» را از صفحه کلید فشار دهید. این عمل را برای سایر درایوها نیز می‌توانید انجام دهید.
4.      اکنون با زدن Enter روی درایو «C»، آن را فرمت کنید و ویندوز را روی آن نصب کنید.
5.      همچنین پس از نصب ویندوز و بالا آمدن آن می‌توانید با وارد کردن Fdisk در خط فرمان، وارد محیط Disk manager شوید و در آنجا درایوهای دلخواه را ایجاد کنید، حجم آن‌ها را کم یا زیاد کنید و یا آن‌ها را حذف کنید.
 
نکته‌ها
·         اگر هنوز یاد نگرفته‌اید چگونه با ابزار Disk manager ویندوز پارتیشن بندی کنید، توصیه می‌شود مقالاتی را که در این مورد نوشته‌ایم را در همین سایت مطالعه نمایید.
·         برای پارتیشن بندی درایوها، نرم افزارهای زیادی وجود دارد که در مورد آن‌ها نیز آموزش‌هایی را در سایت درج خواهیم کرد.

 

 توجه :در صورت وجود هر گونه اشکالاتی در زمینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به رایانه، تبلت، نوت بوک، موبایل و ...، از طریق قسمت‌های پرسش و پاسخ، نظرات یا از طریق ایمیل Pcaid@hush.com ، آن‌ها را با ما در میان بگذارید.
نکته نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما را با جان و دل خریداریم. امیدوارم از تجربه و سلیقه شما هم بتوانیم در این وب سایت استفاده کنیم.
منتظر شما هستیم...
با تشکر، گروه دانشجویی پی سی‌اید (PCAID)



:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: روش های مختلف پارتیشن بندی , چگونگی ایجاد درایو ها با ویندوز , روش های مدیریت پارتیشن ها , آموزش پارتیشن بندی با ویندوز , پارتیشن بندی هارد , مدیریت پارتیشن ها با ویندوز , آموزش ایجاد پارتیشن جدید , آموزش بازیابی پارتیشن ها , آموزش ایجاد درایو جدید , آموزش Disk management , استفاده از Disk management در ویندوز هفت , آموزش پارتیشن بندی با Disk management در ویندوز , آموزش اضافه کردن حجم درایو ها , آموزش کم کردن فضای درایو , آموزش حذف درایو , آموزش تغییر نام درایو ها , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 147
بازدید هفته : 2284
بازدید ماه : 6364
بازدید کل : 558127
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com