بیوگرافی فرشاد پیوس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 8 فروردين 1391
بازدید : 8781
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

بیوگرافی فرشاد پیوس
نام:فرشاد
نام خانوادگی:پیوس
تاریخ تولد:22 دی ماه سال 1340
محل تولد:تهران – محله نازی آباد
پست بازی:مهاجم نوک
اولین تیم حرفه‌ای:راه آهن تهران
بازی‌های ملی:43 بازی
گل‌های زده ملی :19 گل
 
شروع فوتبال:
پیوس نیز همانند تمام فوتبالی‌های قدیم، فوتبالش را از زمین‌های خاکی محله خودشان شروع کرده است. او به واسطه استعداد و هوش بالایی که داشت، در همان سن نوجوانی و در حالی که زیر نظر آقای علوی مربی تیم «ادیب» (تیم محله نازی آباد) بازی می‌کرد، توسط آقای «لارودی» و با نظر «ناصر ابراهیمی» که سرمربی وقت راه آهن بود، به این تیم تهرانی پیوست.
نکته: محله نازی آباد در آن سال‌ها فوتبالیست‌های نابغه‌ای مثل علی پروین، حمید استیلی، امیر قلعه نوعی و ... را به فوتبال ایران معرفی کرد.
فرشاد در سن بیست سالگی از راه آهن به شاهین تهران نقل مکان کرد. بعد از مدتی که در شاهین بازی می‌کرد، به علت اینکه سرباز بود، به تیم نیرو هوایی ملحق شد. پیوس با درخشش در تیم نیرو هوایی کمک زیادی کرد تا این تیم از دسته دوم باشگاه‌های تهران، به دسته اول راه پیدا کند. در آن سال فرشاد پیوس 24 گل زد و عنوان آقای گل لیگ دسته دوم را به خودش اختصاص داد.
 
شروع کار با پرسپولیس:
بعد از کسب آقای گلی لیگ دسته دوم باشگاه‌های تهران، مورد توجه مربیان وقت پرسپولیس قرار گرفت و در همان سال یعنی سال 1364 به تیم پرسپولیس تهران پیوست. پیوس از آن سال 64 تا 1376 در پرسپولیس توپ زد و گل‌های زیادی را برای این تیم به ثمر رساند. البته پیوس در این بین یک فصل را در الاهلی قطر توپ زد و مجدداً به پرسپولیس بازگشت. پرسپولیس به واسطه بازیکنانی مثل پیوس توانست افتخارات زیادی را در سطح فوتبال ایران به دست آورد.
 
لژیونر شدن پیوس:
فرشاد پیوس یک فصل را در تیم الاهلی قطر گذراند. که در آن سال با 9 گل زده، توانست آقای گل لیگ باشگاهی قطر شود. مبلغ قرار داد پیوس با الاهلی حدود 3 میلیون تومان بود در حالی که در ایران یا اصلاً پولی نمی‌دادند یا حداکثر 50 هزار تومان به بازیکنان تراز اول می‌دادند. اما پیوس به دلیل شرایط سختی که برای زندگی کردن در قطر داشت و همچنین دوری از خانواده، قرارداد خود را تمدید نکرد و مجدداً به تهران بازگشت تا برای پرسپولیس بازی کند.
 
افتخارات ملی:
تیم ملی ایران در رقابت‌های آسیایی پکن، در سال 1990 میلادی قهرمان آسیا شد. در آن بازی‌ها فرشاد پیوس آقای گل شد. به واسطه بازی‌های درخشانی که پیوس در آن بازی‌ها انجام داد، به او لقب «مار زنگی» داده شد.
فرشاد در کل 43 بازی رسمی برای تیم ملی ایران انجام داد که در طول این بازی‌ها توانست 19 گل حساس را برای تیم ملی به ثمر برساند.
 
 خداحافظی از فوتبال:
پیوس در سال 67 و در بازی مقابل استقلال تهران از فوتبال خداحافظی کرد. در آن مسابقه هواداران استقلال و پرسپولیس برای او سنگ تمام گذاشتند. هر چند پیوس در آن روز نتوانست گل زنی گند، اما تشویق او توسط هواداران استقلال، روز خاطره انگیزی را برای او رقم زد.
 
وضعیت کنونی:
فرشاد پیوس در حال حاضر از فوتبال دور نیست و او این بار در پست مربی گری کار خود را ادامه می‌دهد. او طی چند سال اخیر در چند تیم دسته اولی مربی گری کرده است و نتایج قابل توجهی نیز گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: بیوگرافی , باشگاه پرسپولیس , ,
:: برچسب‌ها: بیوگرافی فرشاد پیوس , زندگی نامه پیوس , گلهای زده پیوس , بازی های ملی فرشاد پیوس , بازیکنان قدیم پرسپولیس , زندگی نامه بازیکنان قدیم پرسپولیس , درباره پرسپولیس , تاریخچه پرسپولیس , تیم پرسپولیس تهران , باشگاه های ایران , لیگ ایران , استقلال تهران , بیوگرافی فوتبالیست های ایران , فوتبالی های قدیمی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com