آشنایی با Task manager در ویندوز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 20 فروردين 1391
بازدید : 6904
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

آشنایی با Task manager در ویندوز
 
روش‌های دسترسی به task manager:
·         روی taskbar (نوار وظیفه) ویندوز کلیک راست کرده و گزینه task manager را انتخاب کنید.
·         در ویندوز هفت از کلیدهای ctrl + shift + Esc استفاده کنید.
در ویندوز xp از کلیدهای
 ctrl + Alt + Delete استفاده کنید.
آشنایی با تب‌های task manager:
بعد از ورود به محیط برنامه تسک مانیجر، با تب‌های متعددی رو به رو می‌شویم که در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.
·         Applications: این تب، برنامه‌های اجرا شده بعد از ورود به سیستم را نمایش می‌دهد. در بسیاری از مواقع که برنامه‌ای در کار خود دچار مشکل می‌شود و قادر به پاسخ گویی به دستورات شما نیست، این پنجره شما را قادر می‌سازد تا با کلیک روی برنامه مذکور و انتخاب گزینه End task در پایین پنجره، برنامه را ببندید. در حالت عادی، برنامه‌هایی که هنگ می‌کنند بسته نمی‌شوند و بهترین راه برای بستن برنامه‌ها در این گونه مواقع، استفاده از End task در تب Applications می‌باشد.
 
·         Processes:این تب، تمامی فرایندهای اجرا شده را با ذکر مقدار مصرف cpu، memory و کاربر آن، نمایش می‌دهد و این توانایی را دارد تا مقدارهای دیگری را نیز نمایش دهد که از منوی View قابل تنظیم است. شاید بسیار پیش آمده که پس از نصب یک برنامه و درایور جدید، متوجه می‌شوید که سرعت سیستم به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است. برای شناسایی مشکل، نخستین کاری که باید انجام داد، مراجعه به این تب (Processes) است. به این صورت که باید اطمینان حاصل کنید که هیچ فرایندی غیر از system idle process به طور ثابت مقداری بالای 80% ندارد. اگر چنین بود باید آن را با کلیک راست کردن روی آن و انتخاب End process، به کار آن خاتمه دهید.
 
 
·         Performance: این تب، تغییرات در مقدار مصرف cpu و memoryسیستم را به صورت نمودار نمایش می‌دهد. این تب را به دلیل اهمیت زیادی که برای کاربران دارد، بیشتر توضیح می‌دهیم. در ادامه با روش استفاده از این تب آشنا می‌شوید.
 
روش استفاده از تبPerformance:
·         Cpu usage: درصد زمانی که پردازشگر مشغول کار است را نمایش می‌دهد. ثابت ماندن این مقدار در بالای 80% نشان دهنده ضعف سخت افزار یا نرم افزار است.
 
·         Cpu usage History: یک نمای گرافیکی است که میزان فعالیت پردازشگر را در طول زمان نشان می‌دهد.
 
·         Page file usage: مقدار مصرف Page file یا همان حافظه مجازی روی دیسک را نمایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم که اگر مقدار آن به انتها رسیده باشد، بهتر است فضای بیشتری به آن اختصاص بدهید.
 
·         Resource monitor: با کلیک روی این کلید می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد مقدارهای استفاده شده در cpu، رم، هارد و شبکه را ملاحظه کنید.
 
 
·         Usage History: این نمودار تغییرات در مصرف page file را نمایش می‌دهد و تغییرات زیاد این نمودار، نشان دهنده نوعی ضعف یا مشکل در قسمتی از سیستم است.
 
·         Physical memory: مقدار حافظه فیزیکی (رم) نصب شده روی سیستم را نمایش می‌دهد.
 
·         Commit charge: مقدار حافظه اختصاص داده شده به برنامه‌ها و سیستم عامل را نمایش می‌دهد.
 
·         Kernel memory: مقدار حافظه اختصاص داده شده به هسته سیستم عامل و درایوهای موجود را نمایش می‌دهد.
 

 

توجه:در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل و ایرادی در همه زمینه‌ها، اعم از سخت افزاری و نرم افزاری، می‌توانید آن‌ها را در قسمت پرسش و پاسخ یا در قسمت نظر دهی مطالب عنوان کنید ، یا اینکه از طریق ایمیل pcaid@hush.com مشکلات، نظرات و پیشنهادهای خود را با در میان بگزارید.
با آرزوی موفقیت برای شما...



:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: آشنایی با task manager , تسک منجر در ویندوز , آموزش تسک منگر , استفاده از task manager , روش استفاده از تسک ماناجر , مشاهده مقدار cpu , مشاهده مقدار رم مصرفی , معرفی تب های task manager , غیر فعال کردن برنامه ها با task manager , بستن برنامه های هنگ کرده با task manager , عدم بسته شدن برنامه ها , آموزش ویندوز , برنامه task manager , آموزش ویندوز هشت , آموزش ویندوز هفت , آموزش Xp , ترفند های ویندوز , ترفند های task manager , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 131
بازدید هفته : 973
بازدید ماه : 8096
بازدید کل : 551486
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 252
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com